19.04.17 Bart Van Orshoven

An apple a day keeps the doctor away

De generatie babyboomers vindt gezonde voeding steeds belangrijker. 50 worden is voor velen een scharnierpunt, waarbij personen bewuster gaan nadenken over hun gezondheid en hun levensstijl. Thema’s als gezonde voeding en meer in beweging zijn interesseren 50-plussers dus enorm. Marketeers spelen dus best in op deze interesses.
13.04.17 Gert-Jan Loix

Sportmarketing, de passionele meerwaarde voor merken

Het principe van sportmarketing is duidelijk: breng een grote groep mensen samen om hun passie te beleven en vestig hun aandacht op uw product of merk. Maar niet alle marketingcampagnes zijn even efficiënt of hebben evenveel effect.
06.04.17 Joachim De Geyter

We willen een nieuwe wagen. Maar welke?

De auto bestaat al ruim 130 jaar. Begonnen als luxeproduct voor de gegoede mens, is de auto tegenwoordig ook binnen handbereik van het grote publiek. Dit neemt echter niet weg dat het kopen van een auto nog steeds een dure aangelegenheid is, waar de koper vooraf een tal van overwegingen in beschouwing moet nemen. Tot nog toe is er weinig geweten over dit keuzeproces. Welke overwegingen maakt de potentiële koper? Waarop baseert de koper zijn beslissingen? Wat beïnvloedt de keuzes van de koper en via welke media kan deze invloed het best uitgeoefend worden?
15.03.17 Mireille De Braekeleer

A thing of beauty is a joy forever…

Naar aanleiding van de nakende uitreiking van de Weekend Beauty Awards 2017 op 21 maart, vonden we het opportuun om even een paar interessante cijfers en feiten over het gebruik van beautyproducten te belichten. Deze distilleerden we uit een enquête bij de lezers van Knack en Le Vif Weekend.
08.03.17 Diana De Cat

What a woman wants...

Deze week staat de vrouw centraal want 8 maart is Internationale Vrouwendag. Op internationale vrouwendag krijgen de rechten en de positie van de vrouw extra aandacht.  Ondanks het feit dat heel veel lezers van Knack/Le Vif Weekend vinden dat de positie van de vrouw in de maatschappij sedert de jaren zestig wel verbeterd is, vindt 4 op 5 vrouwelijke Weekendlezers feminisme vandaag de dag nog nodig*.