Marketing

12.06.18 Mireille De Braekeleer

Een magazine op klein scherm, hoe ervaart de lezer dat?

Knack, Knack Weekend en Knack Focus hebben een eigen app. Om 21u, de dag vóór de verschijning van de gedrukte versie, kunnen gebruikers van de app al in avant-première de magazines lezen. Cool, maar slaat het ook aan? Om na te gaan hoe zo’n magazine-in-een-app wordt ervaren, zette Roularta Research eind 2017 een enquête op poten bij de gebruikers van de Knack-app. 708 personen gaven aan hoe zij hun app ervaren.
29.06.17 Carole Santens

Event sponsoring, een keuze voor allround visibiliteit

Iedereen kent het wel, de banners en flyers die op elk evenement ten tonele verschijnen. Heel wat bedrijven sponsoren een of meer evenementen, dus zullen zij er wel voordeel uithalen. Maar welk?
15.06.17 Johan Van Haegenborgh

Decision Makers uitgelicht

In 2017 heeft Ipsos, op aanvraag van Trustmedia en Roularta Media, 923 topmanagers uit diverse sectoren bevraagd over hun gebruik van nationale en internationale businessmedia. Het resultaat van deze analyse? De Decision Makers Survey, een uniek onderzoek naar de rol, de relevantie en de waarde van businessmedia in België.
01.06.17 Mireille De Braekeleer

How to: pull advertising

Over de plaats van video als marketingtool in het medialandschap wordt allang niet meer getwist. Video komt in vele vormen, telkens met diverse effecten. De verscheidene vormen van video en zijn marketinggebruik lichten we in een reeks blogs toe aan de hand van concrete voorbeelden en cases van Kanaal Z en zijn partners. In de eerste post uit de reeks bijten how-to-video’s, ookwel tutorials, de spits af.
26.04.17 Mireille De Braekeleer

De kracht van videomarketing

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden en in deze wereld waar infobesitas heerst, synthetiseren korte video’s een maximum aan ideeën in een minimale tijd. Eerst en vooral trekken we de aandacht van een surfer, hierna spreken we hem op een beknopte en efficiënte manier aan: in minder dan één minuut, kan een adverteerder zijn product onthullen, voorstellen en uitleggen.
13.04.17 KennyProvyn

Sportmarketing, de passionele meerwaarde voor merken

Het principe van sportmarketing is duidelijk: breng een grote groep mensen samen om hun passie te beleven en vestig hun aandacht op uw product of merk. Maar niet alle marketingcampagnes zijn even efficiënt of hebben evenveel effect.
06.04.17 Joachim De Geyter

We willen een nieuwe wagen. Maar welke?

De auto bestaat al ruim 130 jaar. Begonnen als luxeproduct voor de gegoede mens, is de auto tegenwoordig ook binnen handbereik van het grote publiek. Dit neemt echter niet weg dat het kopen van een auto nog steeds een dure aangelegenheid is, waar de koper vooraf een tal van overwegingen in beschouwing moet nemen. Tot nog toe is er weinig geweten over dit keuzeproces. Welke overwegingen maakt de potentiële koper? Waarop baseert de koper zijn beslissingen? Wat beïnvloedt de keuzes van de koper en via welke media kan deze invloed het best uitgeoefend worden?