Research

12.06.18 Mireille De Braekeleer

Een magazine op klein scherm, hoe ervaart de lezer dat?

Knack, Knack Weekend en Knack Focus hebben een eigen app. Om 21u, de dag vóór de verschijning van de gedrukte versie, kunnen gebruikers van de app al in avant-première de magazines lezen. Cool, maar slaat het ook aan? Om na te gaan hoe zo’n magazine-in-een-app wordt ervaren, zette Roularta Research eind 2017 een enquête op poten bij de gebruikers van de Knack-app. 708 personen gaven aan hoe zij hun app ervaren.
06.10.17 Carole Santens

De digitalisering in Belgische bedrijven : een analyse

Op 7 september 2017 presenteerde Trends een analyse over de digitalisering in Belgische bedrijven. Dit onderzoek is gebaseerd op een grote lezersenquête, uitgevoerd door Roularta Research in samenwerking met en op initiatief van  softwarespecialist SAP. In deze blog lijsten we enkele verrassende resultaten op.
15.06.17 Johan Van Haegenborgh

Decision Makers uitgelicht

In 2017 heeft Ipsos, op aanvraag van Trustmedia en Roularta Media, 923 topmanagers uit diverse sectoren bevraagd over hun gebruik van nationale en internationale businessmedia. Het resultaat van deze analyse? De Decision Makers Survey, een uniek onderzoek naar de rol, de relevantie en de waarde van businessmedia in België.
13.04.17 KennyProvyn

Sportmarketing, de passionele meerwaarde voor merken

Het principe van sportmarketing is duidelijk: breng een grote groep mensen samen om hun passie te beleven en vestig hun aandacht op uw product of merk. Maar niet alle marketingcampagnes zijn even efficiënt of hebben evenveel effect.
06.04.17 Joachim De Geyter

We willen een nieuwe wagen. Maar welke?

De auto bestaat al ruim 130 jaar. Begonnen als luxeproduct voor de gegoede mens, is de auto tegenwoordig ook binnen handbereik van het grote publiek. Dit neemt echter niet weg dat het kopen van een auto nog steeds een dure aangelegenheid is, waar de koper vooraf een tal van overwegingen in beschouwing moet nemen. Tot nog toe is er weinig geweten over dit keuzeproces. Welke overwegingen maakt de potentiële koper? Waarop baseert de koper zijn beslissingen? Wat beïnvloedt de keuzes van de koper en via welke media kan deze invloed het best uitgeoefend worden?