duurzaamheidsenquête

DUURZAAMHEID – A HOT TOPIC

Duurzaamheid staat ook bij Roularta Media Group hoog op de agenda.
Midden oktober '21 lanceerden we een duurzaamheidsenquête bij lezers (2529 deelnemers), personeel (331 deelnemers) en de advertentiemarkt (187 deelnemers).

  • Duurzaamheid is duidelijk iets wat ons bezighoudt. Meer dan 8 op 10 is bereid meer te betalen voor een duurzaam product, al moeten we dat even nuanceren : de meerprijs mag niet té hoog zijn en de bereidheid hangt af van het product.
  • Meer dan 1 op 2 heeft nog nooit gehoord van de SDG’s (Sustainable Development Goals). Er zijn 17 SDG’s, dat wist maar de helft van de respondenten die aangaven te weten wat SDG’s zijn. De deelnemers uit de reclamewereld zijn het best geïnformeerd.
  • De SDG’s waar Roularta zich op focust zijn SDG8 (Economische groei en banen), SDG12 (Duurzame consumptie en productie), SDG 13 (Klimaatverandering aanpakken) en SDG4 (Goed onderwijs).

Meer info? Contacteer Steven

Facts & Figures
1 op 2
8 op 10