Pretty in Ink

Cliquez ici pour la version française.

Waarom het “pretty in ink” initiatief?

Merken blijven zoeken naar manieren om de consument te informeren en voor zich te winnen. Daarvoor zijn verschillende mediakanalen geschikt, elk met hun eigen sterktes.
Print media bieden een brede panoplie aan unieke troeven om consumenten warm te maken voor een merk. Deze troeven verdienen ruime aandacht in marketing middens. Zowel adverteerders als uitgevers zijn fier op hun realisaties in gedrukte media. Deze campagnes krijgen bovendien vaak online een vervolgverhaal want gedrukte media zijn ook mediamerken met 360° platformen. 
Met “pretty in ink” willen de uitgevers van print media getuigen van de efficiëntie van reclame- en native campagnes in magazines en kranten. Er zijn immers ontelbare merken die zich “pretty in ink” tooien.

Hoe inschrijven voor “pretty in ink”?

Met “Pretty in ink” willen de uitgevers elke alerte marketer informeren over de succesvolle marketing acties in print media door hem of haar een heel bijzonder abonnement te schenken. Elke abonnee van “Pretty in ink” krijgt geregeld een cadeaupack met een perstitel in de bus voorzien van een interessante wrap die de volledige campagne toelicht en aanduidt in het magazine of de krant.
Elk merk, elke adverteerder kan aan bod komen in “pretty in ink”.
Elke marketing – en media professional kan een abonnementsaanvraag indienen bij communication@roularta.be. Als wederdienst vragen wij een getuigenis over de kracht van print media.

Welke zijn de exclusieve troeven van “pretty in ink”?

Voor wie het nog niet of niet meer zou weten, sommen wij hieronder graag nog even de belangrijkste troeven van print media op:

  • Je merk krijgt de ruimte om de consument te informeren.
  • Elke perstitel biedt een specifieke redactionele context waarin het merk naadloos kan integreren en zich volkomen veilig kan presenteren.
  • Redacties werken zich uit de naad om hun specifieke doelgroep te blijven boeien. Daardoor bieden elk magazine en elke krant een welomschreven doelgroep. Voor de marketer is dat mooi meegenomen: de keuze van zijn doelgroep bepaalt de keuze van het print medium.
  • Print media worden veelal gekocht of toch bewust meegenomen. Dat betekent dat de lezer actief kiest voor de aangeboden content en dus meer aandacht geeft aan de geboden content en de merken die erin floreren.
  • Jongeren, en ook minder jongeren, snakken naar digitale detox. Print media bieden het me-moment, dat moment van innerlijke rust waarbij de lezer rustig kan genieten van het informatie-aanbod dat hij heeft gekozen en dat hem interesseert.
  • Print media worden gemeten door het CIM en bieden dus objectieve cijfers zowel qua bereik als qua profiel van de verschillende doelgroepen.

TIP: voor een verfrissende reis doorheen inspirerende cases in print en andere media, kan je terecht op www.get-inspired.be.