Vaderdag: papa's in de kijker

Print

Het is bijna vaderdag en dat vieren we met enkele leuke weetjes. Roularta Research dook in de laatste CIM NRS-studie en geeft ons een inkijk in de leeswereld van de Belgische papa’s.

Alle magazinemerken samen bereiken 34% van alle Belgische papa’s (478.295 papa’s). De news & business-titels scoren bijzonder goed bij papa’s: 21% van de lezers van Trends en Trends-Tendances zijn vader, in geval van Data News, Sport/Voetbalmagazine en Sport/Foot Magazine, stijgt dit aandeel naar 31%. Knack en Le Vif/L’Express kunnen samen 145.018 papa’s bekoren.

Over alle magazines heen, heeft 37% van de papa’s 2 kinderen en heeft 18% van de papa’s 3 kinderen of meer. Het aantal kinderen verschilt wel sterk naargelang het lezersprofiel. Zo heeft 55% van de papa’s die Data News lezen slechts 1 kind, terwijl 32% van de vaders die Flair lezen 3 of meer kinderen heeft (sel. 182).

Benieuwd naar andere interessante weetjes over onze lezers? Aarzel niet om ons te contacteren.