Shell-klanten worden slimmer door Roularta

Print

Shell zet al een tijdje in op ‘slim tanken’. Klanten krijgen nuttige tips over veiligheid, comfort onderweg en het onderhoud van hun voertuig. Voortaan kunnen Shell-klanten ook slim lezen... Tot einde juni loopt immers een nieuwe actie: al wie bij één van de 300 Shell stations tankt, kan intekenen op een gratis digitaal abonnement van 1 maand op de 6 bekende nieuwstitels van Roularta: Knack, Le Vif/L'Express, Trends, Trends-Tendances, Sport/Voetbalmagazine en Sport/Foot Magazine.

Deze actie, uitgewerkt door de marketeers van Shell en van Roularta Media, is een illustratie van de slogan “Er is maar één plaats waar je slim tankt” en wordt breed aangekondigd in de Shell tankstations in België. Ook in de sociale media besteedt Shell er aandacht aan, terwijl Roularta een digitale campagne uitrolt op knack.be/levif.be en een printcampagne in alle deelnemende magazines.

Bij Roularta hebben ze voor een primeur gezorgd, verduidelijkt Joachim De Geyter, media expert energy bij Roularta: “Enkel en alleen de niet-geregistreerde lezers van knack.be/levif.be zullen een digitale pop-up zien verschijnen. Deze stelt aan de surfer voor om bij Shell te gaan tanken, om op die manier gratis alle online content verder te kunnen lezen gedurende 1 maand. Dit is een eerste stap in het ‘slimmer’ toepassen van onze data. Het verhoogt de conversie en engagement rate drastisch, en stelt Shell in staat om zijn online mediabudget efficiënt in te zetten.

Deze gecombineerde promotie wordt nog ondersteund door een reeks native artikels waarin tips aan bod komen om slimmer te tanken, met alle daarbij horende voordelen voor de portemonnee, het milieu, de motor… Deze native advertising verschijnt in alle betrokken publicaties, zowel digitaal als in print.

Wim Detobel, Shell Express manager, is opgetogen met die samenwerking: “Roularta en Shell hebben als volwaardige partners een originele actie en een creatieve communicatiecampagne uitgewerkt. Deze past perfect in onze strategie om Shell te positioneren als de plaats waar mensen slim kunnen tanken. Door hen nu ook de inhoudelijke kwaliteit van de Roularta magazines aan te bieden, versterken we onze ‘slimme’ positionering.” Dat wordt bevestigd door Philippe Belpaire, general manager van Roularta Media, die het partnership toejuicht. “Mede dankzij de inbreng van creatieve ideeën van de partner-adverteerder kwamen we tot een gerichte en innovatieve oplossing.”