Roularta creëert Roularta Brand Studio en trekt Veerle Neyens aan.

Print

Adverteerders zijn meer dan ooit op zoek naar creatieve manieren om geloofwaardig en betrouwbaar met hun doelgroepen te communiceren over hun merk, zeker in tijden van fake news en adfraude (fake advertising). Om aan deze groeiende vraag te beantwoorden bundelt Roularta al haar opgebouwde expertise inzake native advertising, crossmediale creativiteit en content marketing in één competentiecenter dat op die manier totaaloplossingen kan uitwerken voor de adverteerder: Roularta Brand Studio.

Roularta Brand Studio ontstaat uit het samengaan van de Ideeënfabriek (de creatieve crossmediale cel van Roularta, die voor adverteerders projecten op maat uitrolt) en Roularta Custom Media (de content marketing afdeling van Roularta).

Roularta Brand Studio beschikt over een portfolio nationale media-merken die zich uitstekend lenen tot storytelling in een kwaliteitsvol redactioneel umfelt waar brand safety gegarandeerd is, met ijzersterke communities in diverse domeinen (cultuur, business, geld, sport, culi, reizen, deco, beauty, fashion, gezondheid, … ), en dit zowel offline als online: Knack, Le Vif/L’Express, Knack Weekend, Le Vif Weekend, Knack Focus, Le Vif Focus, Trends, Trends/Tendances, Trends Style, Sport/Voetbal Magazine, Sport/Foot Magazine, Data News, Plus Magazine, Nest, Bodytalk, Libelle, Femmes d’aujourd’hui, Libelle Lekker, Femmes Délices, LibelleMama.be, FemmesMaman.be, Flair, Fashionista.be,  Feeling, Gael, La Maison Victor, Kanaal Z, Canal Z, De Zondag, Deze Week, Steps, KW, de Artsenkrant, le Journal du Médecin, de Apotheker, le Pharmacien.

Aan het hoofd van deze nieuwe Roularta Brand Studio komt Veerle Neyens. De voorbije 4 jaar stond Veerle aan het hoofd van het Content Advertising Team van de magazineregie van Sanoma Media België, waar zij ook instond voor de B2B marketing en communicatie. Daarvoor deed Veerle uitgebreide media-ervaring op bij o.a. Roularta, Medialaan en Scripta. Magazines, kranten, tv, radio, online en events zijn al sinds jaren haar vertrouwde mediadomeinen.

In nauwe samenwerking met de sales-teams van Roularta Media Group, zal Roularta Brand Studio voor adverteerders creatieve crossmediale totaaloplossingen uitwerken, op maat van de adverteerder, en in lijn met de doelgroepen en het DNA van de verschillende mediamerken van Roularta Media Group.

Veerle Neyens:  “Ik kijk enorm uit naar deze challenge, waarin ik zal kunnen samenwerken met een team van talentvolle en creatieve contentstrategen. We zullen samen verder bouwen op de sterke basis die de Ideeënfabriek de voorbije jaren gelegd heeft, o.a. door de inzet van Fabienne Dewilde, die Veerle zal bijstaan als Concept & Media Agency Manager. Samen met alle stakeholders van Roularta Media Group, over mediabureaus, tot onze adverteerders, gaan we hard werken aan een mooie toekomst voor Roularta Brand Studio".

 Philippe Belpaire, General Manager van Roularta Media: “We zijn heel blij met de komst van Veerle, die vanuit haar ruime ervaring met media en content, Roularta Brand Studio commercieel en strategisch zal kunnen uitbouwen tot een betrouwbare partner voor de advertentiemarkt, in nauwe samenwerking met de sales-teams van de regie”.