Flair maakt een DNA-shift

Print

Vanaf eind juni krijgt Flair een heel nieuw jasje aangemeten. Het nieuwe project omvat echter veel meer dan enkel een grondige restyling, want Flair opteert ook resoluut voor een nieuwe en relevante positionering. Meer dan ooit zal Flair focussen op een inclusieve samenleving, waarin iedereen meetelt ongeacht achtergrond, aard, opleiding of afkomst en met veel aandacht voor jongeren. Welkom in de perfect imperfecte wereld van Flair!

Naast een nieuw kleurenpalet en fonts, krijgt de fotografie een upgrade en komen er 4 nieuwe grote redactionele pijlers: Talking Points over de kleine en de grote dingen van het leven, Self Love met positieve fotografie en Mode & Beauty, Gen Flair over de belangrijke beslissingen in het leven en Flair Chillax met de leukste uit-tips en recepten.
Het hele project wordt uiteraard ook digitaal uitgerold via de Flair website en social media-kanalen.  

Hoofdredacteur Eva Van Driessche: “Flair is het leukste en grootste medium met focus op jonge vrouwen in België. We inspireren én empoweren onze doelgroep met diverse, heldere en optimistische verhalen en opinies. Samen brengen we verandering tot stand. Flair is van iedereen en voor iedereen in de jonge doelgroep. We willen Flair nog inclusiever, nog relevanter én nog diverser maken. De jonge doelgroep zit zelf aan het stuur. We zetten onze positionering duidelijker: focus op de jonge doelgroep (20-30) en een trendy gevoel, om opnieuw die rol van voortrekker in te nemen. Flair wordt relevanter, frisser, jonger, diverser, meer kleurrijk.“

Voor de nieuwe positionering werkt Flair nauw samen met NextGenity, het inclusieve content marketing en research agency, opgericht door Sihame El Kaouakibi. Samen hebben we de kennis en ervaring om in de toekomst creatieve projecten voor adverteerders, die mikken op een jonge doelgroep, uit te werken.

Op 30 juni start het nieuwe project met een speciale Self love-editie, waarbij Jitske Van de Veire voor één week de rol opneemt van Hoofdredacteur. Echte verhalen, inspiratie en motivatie komen aan bod om de Flair lezeressen te tonen dat zij trots mogen zijn op zichzelf en om hen te helpen focussen op hun goede kanten. In dit nummer verschijnen ook de resultaten van onze grote self love-enquête met verrassende insights, mis dus de vernieuwde Flair niet!

Voor adverteerders wordt een speciale lanceringsactie voorzien, met uitzonderlijke condities en vermelding in de Flair wedstrijd in print en op Flair.be.

Bekijk ook zeker onze video even.