CIM Press 2018-2019 bewijst groei bij Roularta Media Group

Print

RMG plukt de vruchten van haar doorgedreven abonnementenpolitiek, zowel online als offline, met stijgende bereikcijfers voor zowel business- als vrouwenbladen. Met al haar titels samen bereikt de groep 43% van alle Belgen. Roularta staat garant voor kwaliteit: elke adverteerder die de hogere sociale groepen beoogt, bereikt met de Roularta-titels 1 op 2 Belgen in deze kwalitatieve doelgroepen. De lifestyle- en vrouwenbladen bereiken 4 op 10 vrouwen (38%).
De nieuws- en business perstitels staan garant voor een bereik van 32% van alle mannen, en 36% van de businesspeople en decision makers. Daarmee is Roularta Media Group marktleider in zowel de vrouwelijke, de business en de hoogkwalitatieve doelgroepen. 

Roularta-titels groeien sterk in online bereik
De CIM Press 2018-2019 levert groeicijfers op voor het webbereik van alle mediamerken van Roularta Media Group. Bepaalde bladen verdubbelen zelfs het aantal surfers met als absolute topper Plus Magazine (+205%) gevolgd door Focus Vif (+163%), Steps (+157%), Feeling+GAEL (+107%), La Maison Victor (N+F) (+105%) en Trends Style (+89%).

Zowel de vrouwenbladen als de business titels verhogen hun bereik
Ook in paper+digital groeien enkele nationale titels met meer dan 20%, zoals Data News (+28%), Trends Style (+24%) en Plus Magazine (+22%). Opvallend is de sterke stijging bij een aantal Franstalige titels zoals Flair (+29%), Femmes d’Aujourd’hui (+19%) en GAEL (+14%).

Dankzij de abonnementenpolitiek van Roularta evolueren de nationale vrouwelijke titels positief: Libelle+Femmes d’Aujourd’hui met 5% en Flair N+F met 11%. Feeling/GAEL blijft status quo.
Met het R Women Pack bereikt de adverteerder 42% van alle vrouwen of 2,1 miljoen dames (print+digital) met 19 inlassingen binnen een mediaplan op basis van Knack en Le Vif Weekend, Libelle, Femmes d’Aujourd’hui, Feeling, GAEL, Flair N+F, Plus Magazine N+F en Steps N.

Ook de business mediamerken scoren bijzonder goed want Trends/Trends-Tendances noteert opnieuw een mooie stijging van 13% en bereikt nu 290.211 lezers. De lifestyle bijlage Trends Style evolueert sterk positief met +24% in print+digital. Data News scoort op alle vlakken fenomenaal met +28% in paper+digital lezers en +49% in surfers.

Knack+Le Vif/L’Express blijft stabiel en is met een bereik van 776.641 Belgen de grootste nationale nieuwstitel. De andere titels in het pakket, en in het bijzonder de lifestyle merken, gooien hoge ogen in de webcijfers: Knack Weekend+Le Vif Weekend stijgt met een derde (+29%) en Knack Focus+Focus Vif met meer dan de helft (+56%). Sport/Voetbalmagazine+Sport/Foot Magazine daalt met 12% en bereikt wekelijks 438.515 sportfanaten. Het R News pack garandeert een uniek bereik van 1,3 miljoen lezers (print+digital) met de 6 Belgische newsmagazines Knack, Le Vif/L’Express, Trends, Trends-Tendances, Sport/Voetbalmagazine en Sport/Foot Magazine.

KW Krant van West-Vlaanderen stijgt ook dit jaar
De West-Vlaamse provinciekrant groeit ditmaal met +13% in print+digital en +60% in web, dankzij de abonnementen.

Free Press creëert groei in online en garandeert een bereik van meer dan een miljoen
De Free Press titels van de groep dalen in print+digital maar hun webbereik stijgt sterk: De Zondag +49% en Steps + 60%. In print+digital bereikt De Zondag anderhalf miljoen Vlamingen. Het netwerk van bakkers breidde uit naar supermarkten, wat het bereik nog zal verhogen.
Het regionaal lifestyle magazine Steps informeert 342.808 lezers.
 

Bekijk onze CIM-video hier.