CASE: Estée Lauder

Print

1. BRIEFING

Estée Lauder pakte onlangs uit met een nieuwe en verbeterde formule voor het iconische Advanced Night Repair-serum, en wou hier dus heel wat awareness rond creëren, zodat het product opnieuw top of mind werd bij verschillende doelgroepen en leeftijden. 

2. DOEL

• de awareness verhogen voor dit multi purpose-product
• de nieuwe formule en de voordelen belichten 
• een jonger publiek voor zich winnen 
• testen genereren, met de bijhorende goede reviews
• conversie & upselling 

3. ONZE CONTENT SOLUTIONS

We stelden een cross-media partnership voor, met heel uiteenlopende uitingen: 

• Redactionele artikels (tutorials, reviews, …)
• Advertorials: combinatie van storytelling en staaltjes 
• Vlogs van ambassadeurs
• Instagram Live-sessies met een expert
• Masterclass workshop
• Dedicated e-mailing

We selecteerden deze media:

• Wave 1: Feeling/Gael & Knack Weekend/Le Vif Weekend: doelgroep 40+, hogere sociale klasse 1-2 
• Wave 2: Feeling/Gael & Flair NL/FR: doelgroep 25+, sociale klasse 1-5