Brons voor Passport to Belgium

Print

Best Use of Martech Tool - Bronze - 2019 IAB Mixx Awards
Eerste implementatie van Blockchain in de reclame in België : ENGIE, Roularta, Space & Rebel AI (USA) bundelen hun krachten

Samen met haar klant ENGIE, experimenteerde Space in april met Blockchain-technologie op de inventory van Roularta. Op die manier kunnen ze 100% gevalideerde impressies en een maximale transparantie van online reclame verwezenlijken. De Blockchain-technologie van Rebel AI is een referentie in de VS om online traffic te valideren. Een stukje code is geïmplementeerd op de pagina's van de websites. Wanneer dit herkend wordt, laat het de impressie toe. Wanneer de coderingssleutel niet kan worden geverifieerd, wordt de impressie geblokkeerd. Zo kan het 100% gevalideerde inventory garanderen.

Uiteraard wilden Space en ENGIE deze technologie testen op Belgische inventory. Daarom hadden zij nood aan een Belgische speler, innovatief en open genoeg om bereid te zijn, te leren om de kwaliteit van zijn inventory in de toekomst nog verder te verbeteren. Roularta was snel overtuigd. Philippe Belpaire, van Roularta: "Digitale reclamefraude kost de industrie miljarden. Blockchain biedt de mogelijkheid om domein spoofing, een frauduleuze praktijk waarbij nepwebsites zich voordoen als een legitieme uitgever en reclame-inkomsten stelen, op te sporen en te elimineren. Roularta is er trots op zijn adverteerders 100% gevalideerde impressies te kunnen garanderen, gebruikmakend van de Blockchain-technologie".

Wij zijn bijzonder trots op deze Bronze Award en danken ENGIE, Space, Rebel AI en Adform voor de fantastische samenwerking. 
Ontdek er alles over in de casemovie hieronder.