La Maison Victor

Print

Presentatie

Onmisbaar voor eigentijdse, hippe naaiers en crafters 

La Maison Victor is een sterk magazine met een hechte community. Het is het eigentijds en verfrissend alternatief voor de groeiende groep nieuwe naai(st)ers en crafters. La Maison Victor komt tegemoet aan de nood aan patronen die eigentijds, modieus maakbaar en betaalbaar zijn. Voor de ontwerpen werkt La Maison Victor samen met gerenommeerde Belgische modedesigners en experts.

La Maison Victor is een 360° platform: het magazine kan rekenen op trouwe fans, dat bewijst het hoge aantal abonnees, meer dan 20% van de Belgische oplage, en de fans op Facebook!

LMV is een sterk print én online concept, met op lamaisonvictor.com een webshop met patronen en bijpassende stoffen, interessante content en tutorials zodat iedereen - ervaren of onervaren - meteen aan de slag kan met de ideeën uit het magazine. 

Het eigen stoffenmerk La Maison Victor Fabrics werd opgericht in 2013 en is nu één van de best verkopende merken. In iedere editie versterkt een unieke wedstrijd en tal van acties de community en wakkeren we de zin aan om aan de slag te gaan. De redactie roept op om eigen realisaties op te sturen, we zetten deze online onder de ‘Made By You’-rubriek en de mooiste creaties worden beloond.

  • Deze magazines worden bijgehouden, gedeeld, uitgewisseld, in klassen gelegd en meegenomen naar workshops. De circulatie blijft dus gegarandeerd.
  • La Maison Victor is het enige naaiblad van België, Nederland en Duitsland dat eigentijdse en maakbare ontwerpen aanbiedt met aandacht voor presentatie, lay-out en fotoreportages. U associeert zich met kwaliteit. 
  • De nieuwe naai(st)ers zijn modebewuste vrouwen en mannen van 19 tot 60+ jaar die naast hun gevoel voor stijl vooral hun passie met elkaar gemeen hebben.

Ontdek onze advertorial packs

Key facts

  • Taal: Nederlands/Frans/Duits
  • Periodiciteit: 6x/jaar
  • Oprichtingsjaar: 2013
  • Hoofdredacteur: Britt Guetens
  • LLP: 96.194
  • Oplage
    Persverkooppunten / Verkoop in gespecialiseerde zaken (Veritas, stoffen- en handwerkwinkels)
    Oplage Vlaanderen: 22.700 ex - Wallonië: 7.200 ex - Nederland: 8.600 ex - Duitsland: 17.500 ex - Frankrijk: 22.200 ex
  • Profiel

Doelgroep % Profiel Selectiviteit
Vrouwen, 25-44 jaar 33,9 225
Vrouwen, 25-44 jaar, actief
46,7 268
VVA
77,7 122
Vrouwen, 25-44 jaar, met kinderen 24,4 245
Vrouwen, sociale groepen, 1-4  58,9 233

Source: CIM 2016-2017/1 paper+digital, nationaal 12+

Technische info