Focus Vif

Print

Dit jong en trendy blad volgt alle aspecten van de moderne vrije tijd op de voet, van cinema tot muziek over videogames, televisieseries, literatuur, strips, dans, theater en tentoonstellingen.

Focus Vif is actief op het web en op sociale media en hanteert een dynamische en sexy lay-out, opgebouwd rond drie pijlers:

  • Actu
  • Close Up
  • Séléction

Een praktische TV-gids maakt het plaatje compleet: 40 pagina’s met een gedetailleerd overzicht van de belangrijkste kanalen, per dag voorzien van commentaar. Daarnaast publiceert Focus geregeld extra dossiers en speciale bijlagen. En ook evenementen komen aan bod, zoals de Focus Night, Brussels Tour en samenwerkingen met BOZAR, Cinematek, …

Transversaal, gedurfd en onafhankelijk. Focus Vif gidst de lezer door het vrijetijdsaanbod, informeert hem over topevenementen in de culturele sector en helpt hem om de nieuwste trends te begrijpen.

Lezerspubliek: jongeren met een brede interesse in cultuur
Het magazine richt zich tot zowel jongeren als dertigers en veertigers die houden van cultuur. Focus Vif is hét magazine voor de moderne man en vrouw.

Technische info

Global total footprint
Digitaal
585.766
Print
128.042
sociale groepen
46%
Opleiding
1 op 2

Kerncijfers:

  • Taal: Franstalig
  • Periodiciteit: Wekelijks
  • Hoofdredacteur: Laurent Raphaël 

  • Verschijningsdag: donderdag

  • Oprichtingsjaar: 2000

  • Oplage: 53.318 exemplaren (Print run Cim Brand Report 2023)