Het ABCD van Roularta

Print

Het ABCD van Roularta

Zoek je een specifieke doelgroep ?
Of wens je mensen met een bepaald gedrag, in een bepaalde context te bereiken ?
Wil je jouw verhaal brengen ?
Heb je nood aan data

Roularta Media Group biedt een onuitputtelijke schat aan marketing tools. Of het nu gaat over Audiences, Behaviour, Content of Data: wij kunnen jou helpen met het ABCD van Roularta

AUDIENCES

Onze media bereiken massaal veel Belgen. Roularta Media biedt hoogkwalitatieve doelgroepen, lezers en surfers die zich vooral in de hoogste sociale groepen situeren. Wij hebben magazines voor zowel mannen als vrouwen, met een uitgesproken accent op luxe en business.

Wens je het bereik op een specifieke doelgroep te kennen ? Mail dan jouw vraag naar research@roularta.be

BEHAVIOUR

Doorheen de dag doorlopen mensen verschillende fases en passen zij hun gedrag aan. Verschillende studies tonen aan dat de mediaconsumptie doorheen de dag wijzigt in functie van de activiteiten. Onze lezers/surfers hebben vele interesses en delen die met ons. Jaarlijks organiseren wij talrijke lezersenquêtes in samenwerking met zowel redacties als adverteerders. Op die manier kunnen wij perfect inspelen op hun mediabehoefte van het moment. In samenwerking met de adverteerders creëren wij informatie die op het juiste moment aan de geïnteresseerde doelgroep getoond wordt. 

CONTENT

Verhalen vertellen... dat is de uitdaging. Merken willen consumenten/klanten binden door boeiende verhalen te brengen. Content marketing viert hoogtij. Waar haal je die beklijvende vertellingen, die actuele thema's, die creatieve invalshoeken, die heet-van-de-naald problematiek waar iedereen over praat ? Onze journalisten converseren dag in dag uit met hun specifiek lezerspubliek, zij houden contact met zeer grote communities, hebben de vinger aan de pols van wat leeft bij hun doelgroepen. Ook adverteerders hebben boeiende verhalen te vertellen. Wij helpen adverteerders om het beste thema te detecteren, de juiste tone of voice te vinden, het correcte accent te leggen zodat hun boodschap de doelgroep aanspreekt en bij hen blijft nazinderen

Roularta Brand Studio herbergt mediaspecialisten die van vele markten thuis zijn en adverteerders helpen om hun verhaal correct bij het gepaste publiek te brengen. 
Kijk zeker eens op www.get-inspired.be waar je vele cases uit verschillende sectoren zal ontdekken.  

DATA

Meten is weten. Data helpen ons om gefundeerde keuzes te maken. Al 65 jaar zet Roularta in op haar abonnementenpolitiek. Vandaag resulteert deze aanpak in gigantische databanken. Zo bouwen wij aan segmenten die voor adverteerders bijzonder interessant kunnen zijn. Via het Customer Data Platform registreren wij de interesses van onze lezers/surfers en verrassen wij hen met uitgelezen informatie op hun maat.

Via Trends Business Information stelt Roularta een panoplie van marketing oplossingen voor: doelgroepsegmentatie, datakwaliteit en -verrijking, analyse & interpretatie, adverteermogelijkheden en opleidingen. 

Ten slotte bouwt Roularta ook aan de toekomst via een gloednieuwe leerstoel aan de VUB "Personalisation, trust and sustainable media". 

Maak slim gebruik van het ABCD van Roularta.

Zet deze troeven in om uw eigen marketingstrategie nog meer en beter te schragen. Hoe gaan wij u vandaag helpen ? Stuur uw vraag naar advertising@roularta.be