CIM NRS

Print

Groot bereik en stabiele verspreiding dankzij abonnementen

Het CIM (Centrum voor Informatie over de Media) publiceert vandaag (12/10/2017) de resultaten van de nieuwe NRS (vroeger de Printbereikstudie). Deze nieuwe CIM studie heeft een andere methodologie, met een andere vraagstelling gehanteerd en laten uitvoeren door een ander onderzoeksbureau. Daarom stelt het CIM dat dit resulteert in bereikcijfers die met de resultaten van september 2015 niet te vergelijken zijn.
Het bereik van de mediamerken van Roularta Media Group blijft sterk, ook in deze NRS.

Met al haar magazinetitels samen bereikt Roularta Media Group in de “total brand currency” bijna 1 op 3 Belgen in sociale groepen 1-4, ouder dan 12 jaar.

In het nieuwsmagazine segment blijft de nationale combinatie Knack+Le Vif/L’Express een sterk aanbod met bijna 900.000 lezers. Haar bijlage Bodytalk/Equilibre - het maandblad over gezondheid, psychologie, bewegen en eten - werd voor de eerste keer in deze CIM NRS gemeten en haalt meteen 260.626 lezers.

In het business segment zijn de titels Trends/Trends-Tendances en Data News onbetwiste leiders met een nationaal uniek bereik van 382.797 Belgen. Een tweede nieuwkomer in de CIM NRS is Trends Style. Deze luxe lifestyle-bijlage van het financieel-economisch magazine Trends/Trends-Tendances scoort 126.121 lezers. De sterkste stijgers in de Roularta-portfolio is Data News met een stijging van 12,7%.

Een belangrijke indicator voor de gezondheid van elke perstitel blijft de verspreiding. De verspreiding van de RMG-magazines blijft stabiel dankzij het hoge percentage abonnees, een stevige pijler waarop de groep al sedert jaar en dag inzet met sterke performantie tot gevolg.

Roularta Media Group investeert verder in haar doorgedreven abonnementenpolitiek en in de doordachte ontwikkeling van haar magazinemerken: objectieve en kritische kwaliteitsjournalistiek,  state-of-the art datamodellen voor retargeting en predictive oplossingen op knack.be/vif.be, hoogkwalitatieve fotografie voor de lifestyle uitgaven, een trendsettende lay-out voor een aangename leeservaring en perfect afgewerkte speciale edities op groter formaat, met rechte rug, op kwaliteitspapier. Dat blijft de garantie voor het efficiënt bereik van de hoogkwalitatieve doelgroepen. Tenslotte spelen de USP’s van magazinemedia zoals storytelling, creativiteit, selectiviteit, engagement en het cross-mediaal aanbod, nog steeds de hoofdrol in elke geslaagde campagne.

Bovenstaande cijfers zijn bereikcijfers in de currency “total brand”. Voor meer gedetailleerde cijfers van deze of andere currencies kan u terecht bij Roularta Research.

Hieronder kunt u de profielfiches van onze magazines vinden op basis van de CIM NRS studie 2016-2017:

Bodytalk NL+FR, Data News NL+FR, Knack Focus & Focus Vif, Ik Ga Bouwen/Je Vais Construire, Knack Weekend & Le Vif Weekend, Knack & Le Vif/L'Express, Knack Focus, Knack Weekend, Knack, Le Vif Weekend, Le Vif/L'Express, Nest NL+FR, Sport/Voetbalmagazine-Sport/Foot magazine, Trends -Trends/Tendances, Trends Style NL+FR, Plus Magazine NL+FR, RNews, RWomen, Young Lifestyle Men.