When print meets TV

Print

Volgens een onderzoek van het College of Podiatry in Londen, draagt 70% van de lopers schoenen die niet geschikt zijn voor hun voeten, met een pak blessures tot gevolg. Sportfabrikant Asics wilde zijn klanten meer veiligheid garanderen bij het lopen en bedacht een unieke interactieve activering in Brazilië.

In april 2017, laste Asics een advertentie in in de magazines Runner en Women’s Health. De dubbele reclamepagina was bedrukt met warmtegevoelige inkt die van kleur veranderde als hij in contact kwam met lichaamswarmte. De lezer werd uitgenodigd om het magazine op de grond te leggen en vervolgens op de advertentie te stappen om zijn voetafdruk op het papier te krijgen. De voetafdruk verscheen vervolgens in blauw op een zwarte achtergrond. Met behulp van kleine visuals kon de lezer dan bepalen welke Asics-schoenen het meest geschikt waren voor zijn voeten. Na de test kon de lezer naar de site Asics.com.br surfen (of naar de winkel gaan) om het juiste model aan te schaffen.

Onder de titel ‘It looks like an ad but it’s a foot type test’ werd de actie uitgelegd in een video (Asics - Foot type test ad). Slim gevonden, want deze actie combineerde brand utility en drive-to-store. Bovendien kon het merk zich zo positioneren binnen de niche van techniciteit en expertise, tegenover concurrenten die meer op mode en trends mikken).

Een creatieve, activerende aanpak als deze behoort ook tot onze mogelijkheden. Interesse? Contacteer dan Kim Ruythooren.