Roularta welcomes women

Print

De Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) heeft op 29 juni 2018 haar goedkeuring gegeven voor de overname van de Sanoma-merken door Roularta Media Group, waardoor de overname van de Sanoma-merken door Roularta Media Group kon worden afgerond.
 
De overgenomen Sanoma-merken betreffen: de weekbladen Libelle/Femmes d’Aujourd’hui (CIM 245.504 exemplaren) en Flair N/F (CIM 74.222 exemplaren), de maandbladen Feeling/Gaël (CIM 69.132 exemplaren) en de magazines La Maison VictorCommuniekrant en Loving You en het e-commerceplatform met speciale aanbiedingen She Deals alsook de websites (met o.a. flair.be en libelle.be met respectievelijk 804.135 en 600.841 real users/maand volgens CIM), line extensions en social mediakanalen van voormelde merken. Bekijk op deze pagina het uitgebreide magazine-aanbod van Roularta Media.
 
De totale 2017 omzet van de overgenomen Sanoma-merken bedraagt circa 78 miljoen euro voor een overnameprijs (inclusief pensioen- en abonnementenverplichting) van 33,3 miljoen euro.
 
De (offline/online) doelgroepen van de overgenomen merken zijn uitgesproken vrouwelijk en vormen dus een mooie aanvulling  op de reeds bestaande hoogkwalitatieve doelgroepen die op  vandaag al bereikt worden via de huidige magazinemerken van Roularta (Knack, Le Vif, Trends, Sportmagazine, Nest, Plus Magazine enz.).
 
Parallel aan deze transactie, werd ook de verkoop van de Roularta-titels “Ik ga Bouwen/ Je vais Construire”  voor een prijs van 1 miljoen euro aan Sanoma gefinaliseerd.

Raadpleeg de praktische richtlijnen en de FAQ pagina voor meer informatie.