Nieuwe CIM NRS bevestigt het groot bereik van de Roularta-titels

Print

Belgische magazinemedia: Roularta Media

Met al haar magazinetitels samen bereikt Roularta Media Group in de “total brand currency” bijna 1 op 3 Belgen in sociale groepen 1-4, ouder dan 12 jaar.

In het nieuwssegment blijft de nationale combinatie Knack+Le Vif/L’Express een sterk aanbod met bijna 900.000 lezers. Haar bijlage Bodytalk/Equilibre - het maandblad over gezondheid, psychologie, bewegen en eten - werd voor de eerste keer in deze CIM NRS gemeten en haalt meteen 260.626 lezers.

In het business segment zijn de titels Trends/Trends-Tendances en Data News onbetwiste leiders met een nationaal uniek bereik van 382.797 Belgen. Een tweede nieuwkomer in de CIM NRS is Trends Style. Deze luxe lifestyle-bijlage van het financieel-economisch magazine Trends/Trends-Tendances scoort 126.121 lezers. De sterkste stijgers in de Roularta-portfolio is Data News met een stijging van 12,7%.

Een belangrijke indicator voor de gezondheid van elke perstitel blijft de verspreiding. De verspreiding van de RMG-magazines blijft stabiel dankzij het hoge percentage abonnees, een stevige pijler waarop de groep al sedert jaar en dag inzet met sterke performantie tot gevolg.
 

Belgische kranten en lokale media: Roularta Local Media

De gratis krant Deze Week bereikt in zijn eerste CIM-meting maar liefst 2.048.478 unieke lezers, zo’n 36% van de Vlaamse bevolking via displays en bus-aan-busbedeling. Interessant om weten: vrijwel driekwart van deze lezers zijn voornaamste verantwoordelijke voor aankopen (VVA)  binnen hun gezin!

Met een bereik van 1.533.004 unieke lezers, bevestigt De Zondag zijn sterke score uit de vorige meting. Deze krant wordt volledig via een pull-strategie verspreid en bereikt zo maar liefst 29% van alle Nederlandstalige VVA’s.

Het lifestyle maandblad Steps kan rekenen op 393.773 unieke lezers. Dat deze lezers een interessant doelpubliek vormen, blijkt ook uit de huidige CIM-meting. 80,1% van de lezers is VVA, ruim 37,2% beschikt over minstens een bachelordiploma en 52,8% van de lezers behoren tot sociale groepen 1-4.

Last but not least, KW (Krant van West-Vlaanderen) bereikt 313.770 unieke lezers, goed voor een dekking van 27,4% in de kustprovincie. Een opvallend gegeven is dat één enkele KW-editie gemiddeld door 4,8 personen gelezen wordt.