Le Vif Weekend

Print

Presentatie

Redactionele formule

Le Vif Weekend is hét nieuwsmagazine van de lifestyle. Het blad brengt een mix van actualiteit en lifestyle vanuit een unieke journalistieke invalshoek. Dit geeft het blad een specifiek eigen DNA wat het onderscheidt van de andere klassieke vrouwenbladen.

Mode, accessoires, beauty, welzijn, shoppen, reizen, gastronomie, interieur en design… De redactie van Le Vif Weekend signaleert elke week wat er in deze domeinen beweegt, vangt trends op en test nieuwe producten en adressen uit. Samen met de kwalitatieve schrijfstijl van de artikels en een innovatieve layout, zorgt dit ervoor dat het blad een grote geloofwaardigheid heeft, zowel bij de lezers als bij de professionals uit de sector. Le Vif Weekend stelt regelmatig speciale nummers voor gewijd aan kinderen, mannen, mode, …

 

De Black edities

Daarnaast zijn er ook de Weekend Blacks, die 9 keer per jaar verschijnen en een centraal onderwerp grondig uitspitten – mode, design, gastronomie, beauty, maar ook feest of eco. Het zijn echte collector’s items: om te lezen, te herlezen en te bewaren. Ze zijn dikker en groter van formaat en worden gedrukt op mat, milieuvriendelijk papier. Meer info vindt u hier.

 

Lezerspubliek: pioniers van de goede smaak

Knack Weekend en Le Vif Weekend richten zich tot mannen en vrouwen met een breed interesseveld. Deze mannen en vrouwen zijn op zoek naar informatie en handige tips over hun vrijetijdsbestedingen. Ze houden van kwaliteit en hebben een hoge levensstandaard. Deze lezers en pioniers van de goede smaak zijn altijd op zoek naar nieuwigheden.

Kerncijfers:

  • Taal: Frans
  • Periodiciteit: Wekelijks
  • Oplage: 70.000 exemplaren (dd 11/05/2017 verklaring uitgever)
  • Abonnementen: 89% (CIM echtverklaarde cijfers 2015)
  • Losse verkoop: 11% (CIM echtverklaarde cijfers 2015)
  • Verkoopprijs: € 5,5 (Le Vif/L'Express + Le Vif Weekend + Focus Vif)

Technische info

Contacts