Focus Vif

Print

Presentatie

Redactionele formule

Sinds de lancering in januari 2008 is Focus Vif uitgegroeid tot hét culturele weekblad in Franstalig België.

Dit jong en trendy blad volgt alle aspecten van de moderne vrije tijd op de voet, van cinema tot muziek over videogames, televisieseries, literatuur, strips, dans, theater en tentoonstellingen.

Focus Vif is actief op het web en op sociale media en hanteert een dynamische en sexy lay-out, opgebouwd rond drie pijlers:

  • Actu
  • Close Up
  • Séléction

Een praktische TV-gids maakt het plaatje compleet: 40 pagina’s met een gedetailleerd overzicht van de belangrijkste kanalen, per dag voorzien van commentaar. Daarnaast publiceert Focus geregeld extra dossiers en speciale bijlagen. En ook evenementen komen aan bod, zoals de Focus Night, Brussels Tour en samenwerkingen met BOZAR, Cinematek, …

Transversaal, gedurfd en onafhankelijk. Focus Vif gidst de lezer door het vrijetijdsaanbod, informeert hem over topevenementen in de culturele sector en helpt hem om de nieuwste trends te begrijpen.

 

Lezerspubliek: jongeren met een brede interesse in cultuur

Het magazine richt zich tot zowel jongeren als dertigers en veertigers die houden van cultuur. Focus Vif is hét magazine voor de moderne man en vrouw.

Kerncijfers:

  • Taal: Franstalig
  • Periodiciteit: Wekelijks
  • Oplage: 72.000 exemplaren (dd 10/03/2017 verklaring uitgever)
  • Abonnementen: 89 % (CIM echtverklaarde cijfers 2015)
  • Losse verkoop: 11 % (CIM echtverklaarde cijfers 2015)
  • Verkoopprijs: € 5,5 (Le Vif/L'Express + Le Vif Weekend + Focus Vif)

Technische info

Contacts