Cost per hour, de nieuwe digital currency

Vanaf 2018 commercialiseert Roularta Media haar digitale inventory tegen CPH-tarief. Zo kopen adverteerders de tijd die de surfers aan hun boodschap hebben besteed. Deze nieuwe digital currency werd ruim twee jaar geleden door de Financial Times in de markt gezet met opmerkelijk verhoogde prestaties qua merkherkenning, associatie en impact.

Deze nieuwe manier om digitale advertentieruimte aan te kopen, biedt een antwoord op vele vragen van de adverteerder met betrekking tot de efficiëntie van zijn of haar digitale campagnes. Momenteel koopt men impressies en werkt men aan optimalisatie inzake visibiliteit en invalid (non human) traffic. De adverteerder beoogt immers een maximale ROI voor zijn digitaal advertentiebudget. CPH biedt hierop een duidelijk antwoord door enkel de tijd die de beoogde doelgroep aan zijn reclameboodschap heeft besteed, aan te rekenen.

Het principe is geniaal in zijn eenvoud: een impressie die minder dan een seconde duurt, is immers beduidend minder waard dan een impressie die 30 seconden wordt bekeken. Research heeft aangetoond dat hoe langer de impressies worden getoond, hoe hoger de campagne scoort op de kwaliteitscriteria zoals herkenning, associatie en impact

100% viewability en 100% human traffic
Dankzij de samenwerking met MOAT, een mondiale specialist in het meten en analyseren van viewability, attention en brand safety solutions op alle digitale platformen, kan Roularta Media nu haarfijn meten hoeveel  seconden aandacht de surfers op knack.be/levif.be aan een campagne hebben besteed. Hun diepgaande analyses bieden inzicht in de duur en de kwaliteit van de getoonde impressies.

+70% in-view time en triple engagement rate
CPH campagnes worden binnen in een run-of-network aangeboden en verschijnen dus op alle onderliggende sites van knack.be/levif.be zoals trends.be, weekend.be, sportmagazine.be, datanews.be etc. Bij de toepassing van een CPH tarief worden enkel impressies, die langer dan 5 seconden getoond werden, verrekend. De campagnes lopen gedurende een volledige maand en worden voortdurend gemonitord en bijgestuurd door het digitale team van Roularta Media. Monitoring en yielding worden hierbij volop ingezet om de campagneresultaten te maximaliseren. Op die manier garanderen wij aan elke CPH-adverteerder “waar voor zijn geld”.

De eerste onderzoeksresultaten van Roularta Research met betrekking tot de testcampagnes uit verschillende sectoren illustreren duidelijk dat tijd een determinerende factor is in het realiseren van efficiënte digitale campagnes. Wij delen graag verdere details en informatie.